elmodars

elmodars

معرفی و آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزنگاری, ارزهای دیجیتال،انواع والت و کیف پول , بیتکوین کر, نرم افزار،تولید بیت کوین,لایت کوین,داگ کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج,,Ethereum, اتریم,DigiByte,Dash , Altcoin
elmodars

elmodars

معرفی و آموزش تصویری افتتاح حساب ارزمجازی و رمزنگاری, ارزهای دیجیتال،انواع والت و کیف پول , بیتکوین کر, نرم افزار،تولید بیت کوین,لایت کوین,داگ کوین,کریپتو,کارنسی ,کلودسرویس و سرورهای استخراج,,Ethereum, اتریم,DigiByte,Dash , Altcoin

کیف پول های بیت کوین( انواع کیف پول بیتکوین)


انواع کیف پول کوین ها

تفکر والت گرم و سردممنوع



کیف پول هایی که کلیدخصوصی را به صورت آفلاین نگهداری میکنند، کیف پول های سرد(Cold Wallets) نامیده میشوند. که بالاترین امنیت را خواهند داشت. کیف پول هایی چون کیف پول های سخت افزاری و کاغذی یا نرم افزارهای آفلاین (شامل دو بخش آفلاین برای نگهداری کلید خصوصی و آنلاین جهت نگهداری کلید عمومی) از این دسته هستند. ذخیره سازی سرد کلید خصوصی (Cold Storage) از جمله ویژگی اصلی این کیف پول ها میباشد. در کیف پول های سخت افزاری ممکن است نیاز باشد به 

در مقابل کیف پول های سرد، کی پول های گرم و در اصطلاح داغ (Hot) وجود دارند . در این کیف پول ها کلید خصوصی شما به واسطه ارتباط آنلاین ذخیره میشود. در نتیجه به راحتی ممکن است در دسترس هکرها قرار گیرند . در اکثر موارد باید به شخص ثالث اعتماد نمود. کیف پول های تحت وب، دسکتاپ و نرم افزارهای موبایل در این دسته قرار خواهند داشت.


کلید خصوصی (Private Key): تنها راه خروج و ارسال مبالغ یک کیف پول ارز دیجیتال، دسترسی به کلید خصوصی آن کیف پول میباشد. کلید خصوصی شامل 51 کارکتر تصادفی اعداد و حروف انگلیسی میباشد.

در انتخاب یک کیف پول، گزینه های بسیاری در نظر گرفته میشود:

  • کنترل:  شما کنترل کامل بر کوین های دارید و هیچ شخص ثالثی نمیتواند موجودی شما را از بین ببرد و یا مسدود کند. داشتن نسخه پشتیبان و  امنیت شخصی مکمل این ویژگی خواهد بود.
  • محیط امن: کیف پول را حتی میتوان در دستگاه هایی که در برابر بدافزار آسیب پذیر هستند استفاده کرد. ذخیره سازی سرد، استفاده از فاکتورهای دوم، استفاده از پسوردهای قوی  و ... به داشتن محیط امن کمک خواهد کرد.
  • شفافیت:  کد و نرم افزارنهایی در دسترس است و از دستکاری آن میتوان مطمئن بود. هر توسعه دهنده ای میتواند کد آن را بررسی و یا حتی تکثیر کند.
  • اعتبارسنجی: برخی از کیف پول ها قابلیت کار به عنوان یک گره کامل (FullNode) را دارند. یعنی هنگام پردازش معاملات نیاز به اعتماد به افراد شخص ثالث نخواهد بود. فول نودها امنیت بالایی دارند ، اما به مقدار زیادی حافظه ذخیره سازی نیاز دارند.

  • هزینه ها :  امکان تنظیم هزینه تراکنش ها قبل از ارسال و توسط شما این امکان را به شما میدهد تا هزینه بیشتر از انچه که نیاز است را پرداخت نکنید. وجود امکاناتی چون محاسبه و پیشنهاد خودکار هزینه تراکنش با توجه به شرایط فعلی شبکه، از جمله امکاناتی است که میتواند به شما کمک کند.
  • حریم خصوصی:  دیگران نتوانند تراکنش های شما را پیگیری نمایند. عدم افشای اطلاعات شما.  امکان استفاده از Tor  به عنوان یک پراکسی و عدم افشای آی پی شما و ...
نکته :

کلمات بهترین، امن ترین، معتبرترین و .... کیف پول ها، کاملا به شرایط شما بستگی خواهد داشت. البته در معیارهای اصلی میتوان مقایسه انجام داد. به عنوان مثال یک کیف پول تحت وب نمیتواند امن یا معتبر باشد، کاملا صحیح است. چون شما همیشه باید به شخص ثالثی اعتماد کنید. و مواردی چون هک نیز وجود دارد. حال ممکن است که یک کیف پول تحت وب یا نرم افزاری توسط یک شرکت بسیار معتبر ارائه شده باشد، اما به هر حال شما باید به آن شرکت اعتماد کنید و به موجودی شما دسترسی خواهند داشت. حتی اگر آنها کلید خصوصی را به شما بدهند، باید مطمئن بود که نرم افزار نهایی آن کاملا متن باز بوده و هیچ اسراری را پنهان نمیکند. یا برای تایید تراکنش ها نیاز به اعتماد به اشخاص ثالث است و یک گره کامل از شبکه میباشد.

اما به هر حال ممکن است یک کیف پول در یک وب سایت معتبر خارجی به عنوان بهترین گزینه از نظر اعتبارسنجی و کنترل و ... انتخاب شود. اما این کیف پول به جهت اعمال تحریم در کشوری چون ایران خوب نباشد. پس همیشه با توجه به شرایط و محیط خود، سعی کنید بهترین کیف پول را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، کلاینت اصلی بیتکوین (Bitcoin Core) شاید تمامی شرایط را به لحاظ اعتبار و امنیت داشته باشد. اما شما نیاز خواهید داشت تا تمامی بلاک های شبکه بیتکوین را دانلود کنید و همچنین همیشه بروز باشید، در نتیجه کار را کمی سخت خواهد نمود. این نشان از فضای لازم برای ذخیره سازی، معمولا داشتن نت قوی و سخت افزارهای بروز دارد. کسانی که در ابتدا با بیتکوین آشنا شده اند، شاید هنوز هم بهترین وامن ترین گزینه برای انتخاب والت، کلاینت و هسته اصلی بیتکوین را میدانند. اما به هر حال شما مسئول برقراری امنیت کیف پول خود در برابر بدافزارها خواهید بود.

اما با آمدن کیف پول های سخت افزاری، شاید علاوه بر داشتن امنیت ، پرداخت ها و استفاده از آن نیز بسیار آسان میباشد. هزینه معاملات این کیف پول ها نیز بسیار ایده آل میباشد. تنها نکته ای که درباره این کیف پول ها وجود دارد این است که شما باید در  مواردی چون اعتبارسنجی و حریم خصوصی و حتی شفافیت باید به نرم افزار موجود در این والت های سخت افزاری اعتماد کنید. پس باید در انتخاب آنها دقت نمود. امروزه از این کیف پول ها، امن ترین و ایده آل ترین روش یاد میشود.

کیف پول های کاغذی نیز بسیار امن میباشند، شما باید مانند یک پول کاغذی از آن مراقبت نمایید. اما . گزینه خوبی برای ذخیره سازی بلندمدت میباشند و همچنان برای دسترسی و برداشت کوین های خود باید از یک نرم افزار کمک بگیرید.


والت های سخت افزاری

از جمله این والت های میتوان به لجر (ledger) و تروزر (trezor)  اشاره نمود. 



کیف پول های نرم افزاری

دسکتاپ 

 
بیتکوین کر: کلاینت اصلی بیت کوین است و ستون فقرات شبکه را می سازد. بالاترین سطح امنیت، حریم شخصی و پایداری را ارائه می دهد. هرچند ویژگی های کمتری دارد و مقدار زیادی فضا و حافظه اشغال می کند. این کلاینت بر روی سیستم عامل ویندوز و لینوکس و نیز مک قابل اجرا میباشد. نرم افزار بسیار سنگین است و شما بعد از دانلود این کلاینت ها، باید تمام بلاک های موجود تا آن لحظه را دانلود کنند(دانلود این بلاک های برای این است که برنامه کیف پول بداند که تا این لحظه از چه آدرسهایی استفاده شده است و خود را با شبکه همگام سازد)(بین یک تا چند روز برای دسترسی زمان میبرد تا دانلود و با شبکه همگام سازی شود.
     Bitcoin Core       
برای داگ کوین و ... نیز چنین کلاینتی وجود دارد(dogecoin Core)
برای دانلود نسخه ویندوز و سایر سیستم های عامل آن بر روی کلید زیر کلیک نمایید


جهت آموزش این کیف پول میتوانید از آموزش داگ کوین کر در این صفحه استفاده نمایید


توجه : مطالب زیر آپدیت نمیباشند. حتما قبلا از استفاده از هر کیف پولی، در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید

بهترین مرجع برای این منظور استفاده از این صفحه میباشد


کیف پول های موبایل - همراه    


کیف پول های همراه این امکان را به شما می دهد که بیت کوین را در جیب خود همراه داشته باشید. شما میتوانید در فروشگاه ها نیز از بیتکوین استفاده نمایید. البته به دلیل اینکه این ارز در ایران هنوز ساماندهی نشده است( شورای مجازی از ساماندهی این ارز خبر داده است)، شرایط برای استفاده از نرم افزارهای بیت کوین در فروشگاه های ایران به طور کامل محیا نیست. این در حالی است که کانادا و امارات اولین خودپردازهای بیت کوین را نصب نموده اند.
نکته: پس از سال ها، بانک مرکزی قوانینی برای رمزارزها نوشت. در ادامه وزارت صنعت و معدن باید نسبت به ساماندهی این ارز اقدام نماید (بیتکوین به عنوان یک صنعت ....)

کیف پول Bitcoin Wallet  Bitcoin Wallet : یک کلاینت کم حجم تلفن همراه برای اندروید و سیستم عامل های iso و lackBerry است. این کلاینت با اسکن کد QR و تکنولوژی NFC نیز سازگار است.

    
 کیف پول همراه Blockchain : نسخه کیف پول اندروئید آن در دسترس میباشد. همچنین نسخه ای به صورت محدود متناسب با سیاست های اپل برای سیستم عامل iso نیز در 
دسترس است.(iPhone و iPod)
    
 
 greenaddress: این کیف پول نیز نسخه ای برای iPhone  و iPad را ارائه میدهد ( نسخهکیف پول و والت greenaddressهای appel_سیستم های عامل iso)


Armory  - کیف پول پیشرفته با ویژگی های منحصر به فرد چون امضای تراکنش های آفلاین
 Armory : یک کلاینت پیشرفته بیتکوین محسوب میشود. دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی چون رمزگذاری و فاکتور دوم. این کیف پول میتوان برای امضاء تراکنش های آفلاین بهره جست. این کار باعث بالا رفتن امنیت کیف پول در برابر برداشت از کیف پول میشود. به عنوان نمونه میتوان با استفاده از دو کامپیوتر که هر کدام بخشی از یک کیف پول را بر عهده داشته استفاده نمود. در این روش کامپیوتر اصلی باید هیچ اتصال و ارتباطی با نت و دنیای آنلاین نداشته باشد و در این کامپیوتر امکان امضای تراکنش ها میسر میباشد. کامپیوتر دوم به نت وصل شده و میتواند تراکنش های بدون امضا انجام داده. در نتیجه امکان خروج وجه از کامپیوتر دوم موجود نخواهد بود. یعنی برای برداشت نیاز به کامپیوتر اول میباشد.


Armory                         

کیف پول های تحت وب


  سایت بلاکچین یکی از اولین کیف پول های تحت وب میباشد(blockchain)

  برای آموزش این کیف پول به این صفحه مراجعه نمایید(اواسط صفحه)


کیف پولهای زیر مانند سایت بلاک چین ، تحت وب میباشند و حتی برخی از آنها برای سایر کریپتوها مانند لایتکوین نیز این امکان را به شما میدهند. برای ورود به هر سایت روی تصویر آن کلیک نمایید.

برخی کیف پول های تحت وب ممکن است اقدام به ایجاد یک کیف پول سخت افزاری در کنار کیف پول تحت وب خود نمایند و یا حوزه فعالیت خود را به مرور زمان تغییر دهند.


                           




نرم افزار و کیف پول سبک مولتی بیت
      MultiBit HD       

نرم افزار سبک مولتی بیت برای بیت کوین، بسیار سبک میباشد . تقریبا پس از دانلود سریعا خود را به روز میکند و قابل استفاده میباشد و مزیت این نرم افزارها این است که زبان فارسی را نیز پشتیبانی میکند. این نرم افزار بسیار سبک بوده و حجم بسیار کمی نیازمند است و بیشترین استفاده را در میان کاربران به خود اختصاص داده است . (MultiBit برای بیت کوین)( multidoge برای داگ کوین)
این کلاینت نیز برای سیستم عامل های windows_Mac_Linux  در دسترس میباشد.
برای دانلود و آموزش تصویری این نرم افزار به همراه نکات لازم در مورد آن میتوانید بر روی کلید زیر کلیک نمایید
  
OPEN DOWNLOAD

 

نکات امنیتی جهت فعالیت در سایت ها - سرورها - کریپتوها - والت ها و کیف پولها


Bitcoin core - والت اصلی و کیف پول بیتکوین کر
Bitcoin core



          Bitcoin Wallet          

 

بهترین صرافی های تبدیل رمزارزها و کریپتوها به ارزهای رسمی و فیا   



صرافی خارجی برای تبدیل بیتکوین، اتریوم و ... به یکدیگر و دلارهای پرفکت مانی، وب مانی و ...

برای ورود به سایت Bittrex کلیک نمایید. elmodars.ir

بهترین روش برای خرید و فروش بیتکوین و سایر کریپتوها با حساب بانکی ریالی (به دور از تحریمات)

nobitex



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.